وب نوشته‌های حسین جعفری

ماه نوشت مهر ۱۴۰۲

توی این ماه یه کم تغییر و تحولات شغلی داشتم، جوری که ذهنم کامل درگیر کار بود و اصلا متوجه گذر زمان نشدم. اینقدر فکر و جسمم درگیر بود که فراغتی احساس نکردم تا بتونم برای مطالعه، نوشتن و … اختصاص بدم. به احتمال زیاد برای چندماه آینده هم وضعیت به همین روال باشه.

خیلی وقت بود که با توصیه حمید طهماسبی کتاب “۵ نقطه قوت خود را بشناسید” رو تهیه کرده بودم. همونطور که گفتم برای کتاب وقت کامل نداشتم و نیمه کاره موند.
اما اگه بخوام در مورد کتاب خلاصه بگم؛ توی کتاب استاندارد جهانی برای استعداد تعیین و تشریح میشه و بیان میشه که استعداد نقطه قوت و در حقیقت نقطه قدرت و عامل نبوغ هست. با دانشی که در مورد استعداد بدست میاریم؛ میتونیم در مورد خودمون کشف های تازه داشته باشیم و مسیرهای رشد خودمون رو پیدا کنیم. از طرفی در مورد دیگران هم توقعات بیجا نداریم. از هر فردی چیزی رو میخواییم که ذاتا دارن و میتونن انجام بدن.
بخاطر اینکه کتاب یکباره حجم اطلاعات متنوع و مشابهی رو بیان میکنه، شاید بهتر باشه برای یادگیری و ماندگاری بهتر از کاغذ و قلم و اندکی تامل برای دسته بندی و درک بهتر استفاده کنید.

اوایل ماه فایل صوتی با عنوان “دوره خود شدن “رو از سایت یونگ نگار تا نیمه گوش دادم. در مورد سفر قهرمانی، مسیر زندگی، تکامل فردی و فردیت منحصر بفرد هست. اولین فایلی هست که از یونگ نگار گوش میدم و تا اینجا که قابل فهم و مطلوب بوده.

آخرین نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *